Tuesday, October 9, 2012

Cukup Allah bagi ku

Alhamdulillah hari ini sgt tenang. semua berjalan lancar. baik di sekolah maupun uruskan anak2 di rumah. Ya Allah syukur aku diberi kekuatan bila mana aku ingin jatuh. Syukur aku diberi kesihatan yg baik utk menjaga 2 permaisuri hati.

satu benda baru yg belajar hari ini, menangis bukan bermaksud lemah, bukan bermaksud rebah maupun hati sudah hancur tapi air mata itu keluar bila saat kita sedang mencari kekuatan utk melawan segala kesedihan.


'Ya Allah, permudahkanlah urusan aku untuk menjaga anak2 ku, kurniakanlah kebahagiaan dlm rumahtgga kami, kumpulkan lah kami dlm Syurga Mu kelak'



Ya Allah janganlah aku dijadikan hambaMu yg lalai, yg leka pd tanggungjawab terhadapMu, jadikanlah aku hambaMu yang solehah, yang selalu sujud padaMu selalu mengingatiMu hingga hujung nyawaku, 


dan sabar itu indah sebenarnya. terlalu indah utk dikenang, utk diingati. kesabaran itu ubat hati utk melatih hati kita jadi sekuat dan seteguh akar pada pokoknya. melatih kita menjadi setia pada cinta umpama setianya ombak pada pantainya. Saya rasa hati yg sedang bersabar itu sgt indah dan cantik. sebab sabar itu sebahagian dari iman. La Tahzan wahai hati sbb Allah ada utk hambaNya mengadu.

No comments:

tabung Amani & Aira